Strona 1 z 1

MMO i takie tam.

: 2009-04-09, 18:54
autor: monku
Witam.

Mam pytanie do ogółu.

Co was przyciąga do gierek w internecie, takich jak RD, Amorion, Daemon, oGame?

Czego oczekujecie od takiej gierki, co byłoby dla was miłym bonusem?

Tylko szczerze prawić! ;]


:edit:
Pozwolę sobie podsumowywać tutaj wasze wypowiedzi:
:podsumowanie:
- niezbyt zajmująca ale na dłużej niż 5 minut dziennie
- dużo możliwości wyboru
- ograniczony wpływ szczęścia, bardziej liczą się umiejętności

: 2009-04-09, 20:20
autor: Forvald
Chyba ludzie. W RD zacząłem grać ponieważ zebrała się grupa znajomych, w jedną grę typu ogame też mnie wciągnęli znajomi i grałem jakieś pół roku...

Z perspektywy czasu uważam że najważniejsze jest by gra nie była na tyle zajmująca żeby nie można było się od niej oderwać, ja dlatego już w żadne ogamce grać nie będę, wstawać w nocy co 3 godziny by zebrać surowce i wysłać flotę...w RD jest o tyle fajne że jak potrzeba to zawsze ktoś może kliknąć za ciebie, gorzej jak się jest GDkiem, ale tego się nie obejdzie...no i jedną z wad RD jest że jak nic się nie dzieje czyli jest sim to jest 5 minut i nawet nie ma co dalej robić, dużo fajniej jest jak jest wojna, zawsze można sobie popatrzeć na DNA, może i jestem trochę dziwny, ale mnie bawi takie przeglądanie i analizowanie wyników przeliczeń, gdyby mnie nie bawiło nigdy nie bawiłbym się w dowodzenie.

Co do oczekiwań, trudno powiedzieć, to już zależy od typu gry jaki masz na myśli. bo innych rzeczy oczekuje się od strategi jak RD (ja lubię jak jest dużo możliwości i umiejętności liczą się o wiele więcej niż szczęście...) a innych rzeczy oczekuje się o rpg (dużo możliwości wyboru i kustomizacji postaci, możliwości rozwoju, fajnej fabuły, i tego żeby twoja postać miała wpływ na świat)

Na razie tu zakończę swoje rozważania, może jeszcze coś dopiszę jak inni się tez wypowiedzą...

: 2009-04-09, 21:11
autor: Silvanel
A co monku robisz rozpoznanie? Planujesz stworzyć własną grę?

Jak znajdę trochę chęci napisze coś dłuższego.

: 2009-04-09, 21:37
autor: monku
Sil, nie potwierdzam, nie zaprzeczam.

Teraz nadmiar wolnego czasu zajmuje mi magisterka, ale co jakiś czas w mojej małej główce pojawia się myśl: "A może by napisać jakąś gierkę internetową?"

więc nic nigdy nie wiadomo :-)

: 2009-04-09, 22:05
autor: Silvanel
Jakbyś potrzebował pomocy mechanicznych, fabularnych etc. to chętnie pomogę.

A odnośnie tematu, to myślę że w grach MMO, najważniejsze zawarte jest w samej nazwie. Konkurencja z innymi graczami, współpraca z innymi. Zawieranie sojuszu i zwalczanie innych sojuszy. Oczywiście różny jest stopień niezbędności tej współpracy zależnie od gry. Ale praktycznie wszędzie wysętpuje.

: 2009-04-10, 10:02
autor: orions
Ano dokładnie...

Co prawda mam trochę inne gusta co do MMO (LotRO, WoW, ostatnio Spellborn), ale zasada jest ta sama. Ostatnio grałem trochę w WoWa, ale nie bardzo mam z kim, więc wróciłem do LotRO, gdzie mam furę znajomych.

Kiedyś mój znajomy MMO podkreślił jednym zdaniem - to taki droższy i bardziej przebajerowany chat... - i w zasadzie prawda.

Ok, drugi czynnik dla mnie to setting, w którym gra się rozgrywa. Uwielbiam Tolkiena, więc w LotRO przyciąga mnie jeszcze magia tego konkretnego świata, odkrywanie jego mitologii, łażenie po miejscach, które znam z książek, itp.

: 2009-04-18, 12:01
autor: ThePiachu
Do ogame przyciągnęła mnie zabawa w rajdowanie, podboje i batalie w których wygrywam, a znudziła mnie gra jak już wynalazłem wszystko, miałem księżyce z 3 i gra polegałą na powtarzaniu tej samej czynności codziennie przez jakąś godzinę. W grze jednak musi być coś do czego się dąży, bo jak się wszystko osiągnie, to już frajdy nie ma. Ponadto miło by było móc kolejkować rozkazy i jednak nie musieć bawić się w micromanagement na ogromną skalę. Jakaś narastająca forma automatyzacji przy coraz większym imperium byłaby fajna.