Kampania WFB - propozycje zmian zasad

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
Enzeru
Szlachcic
Posty:1225
Rejestracja:2008-08-11, 14:44
Lokalizacja:Łódź

Kampania WFB - propozycje zmian zasad

Post autor: Enzeru » 2008-10-20, 11:48

Założyłem ten temat jako,że po pierwszej rundzie walk doszło do mej główki kilka usprawnień, które mogłyby usprawnić i zbalansować grę.
Oto one:

1. Armie NPC powinny być tworzone przez twórców lub chociaż przez nich akceptowane. Unikniemy w ten sposób sytuacji kiedy armia NPC jest tworzona pod armię gracza ( zły Nizioł zrobił tak Szczepowi :-P ). Trzeba pamiętać, że gracze nie mogą zmieniać armii więc są na z góry przegranej pozycji... Jeśli nie wierzycie to dajcie mi rozpy wszystkich graczy a ja stworzę na każdą armię, która je rozgromi...to nie jest trudne... Proszę o rozpatrzenie tej sprawy w trybie pilnym.

2. Coś co mnie osobiście dotknęło... Zakaz zmiany szkoły magii ma sens fabularny ale powoduje ogromne ograniczenie np. w armii Imperium. Normalne jest, że różne szkoły są dobre przeciw różnym armiom i zawężenie maga do jednej szkoły może spowodować spory problem....
Moja propozycja to umożliwienie wybierania czarów zamiast losowania. W ten sposób wyrównamy w pewnym stopniu ograniczenie.
Nie powinno to dotyczyć armii, które szkołę magii wybierają podczas tworzenia rozpiski (chaos i jego marki) a tylko tych, które wybierają szkołę tuż przed bitwą (Imperium, Bretonia itp.)

Na razie to wszystko...
Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to zapraszam.
In the name of the Emperor I order you to die!!!

Awatar użytkownika
Urban
Osadnik
Posty:201
Rejestracja:2008-10-10, 11:48
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Urban » 2008-10-20, 12:08

wybór czarów to bardzo mocna rzecz.
Do przemyślenia.
Ponadto - pomysł na armie NPC, żeby nie robić armie na armie - bardzo dobry.
I można stworzyc pule armii NPC, i losować przed bitwą z graczem kampanijnym.
długość gier - w sytuacji, gdy bitwa jest nierozstrzygnięta, a walki są w toku, kiedy mija określona ilość tur, można dać przedłużenie. (vide moja sytuacja z Niziołem w tą sobotę).
Poza tym, jak to jest kampania, to gra się tą samą armią (gwoli przypomnienia).

Co z sytuacją, gdy któryś gracz chce uciec swoją armią z pola walki? w celu np zminimalizowania strat, gdy widzi, że sytuacja jest przegrana i chce ratować żołnierzy?

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-10-20, 12:13

600 pkt to straszny ból dla jednych a duży bonus dla innych. Rozważcie proszę czy byłoby możliwe dodanie juz teraz, albo w miarę szybko - 200 pkt [tak żeby cąłość miała 800] z czego przed bitwą lub ruchem dobieralibysmy 600pkt
Chodzi mi o to że gracz mając w założeniu uniwersalną armię ma sporo mniejsze szanse z rozpiską zrobioną pod niego przez gracza prowadzącego armię npc.
Poza tym lepiej by proawdzący przygotowywali rozpiski lub dawali precyzyjne wskazówki - silniej wiążące nbiż obecne [albo po prostu kazali graczowi zrobić armie npc nie mowiąc na co].
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
Urban
Osadnik
Posty:201
Rejestracja:2008-10-10, 11:48
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Urban » 2008-10-20, 12:18

dokładnie.
Bo jakbym wiedziałże dwarfy na dzieńdobry, to beastmenami bym zagrał i wyszedłbym z 60ma z tyłu armii dwarfów, i bym się armat nie bał.

BTW - branie armat i ich pochodnych do armii na 600 pkt uważam za porno :D

Awatar użytkownika
Rincewind1
Szlachcic
Posty:1318
Rejestracja:2008-09-28, 14:46
Lokalizacja:Piekarnia
Kontakt:

Post autor: Rincewind1 » 2008-10-20, 15:58

Szczep pisze:600 pkt to straszny ból dla jednych a duży bonus dla innych. Rozważcie proszę czy byłoby możliwe dodanie juz teraz, albo w miarę szybko - 200 pkt [tak żeby cąłość miała 800] z czego przed bitwą lub ruchem dobieralibysmy 600pkt
Chodzi mi o to że gracz mając w założeniu uniwersalną armię ma sporo mniejsze szanse z rozpiską zrobioną pod niego przez gracza prowadzącego armię npc.
Poza tym lepiej by proawdzący przygotowywali rozpiski lub dawali precyzyjne wskazówki - silniej wiążące nbiż obecne [albo po prostu kazali graczowi zrobić armie npc nie mowiąc na co].
Powiedz mi o tym jak ja muszę mieć 2 hero....

vendetta_222
Osadnik
Posty:352
Rejestracja:2008-08-30, 23:19
Lokalizacja:Przemyśl
Kontakt:

Post autor: vendetta_222 » 2008-10-20, 16:34

Imperium za 600pkt jest ciezkie do prowadzenia

Awatar użytkownika
Enzeru
Szlachcic
Posty:1225
Rejestracja:2008-08-11, 14:44
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Enzeru » 2008-10-20, 17:19

Liczba tur powinna według mnie pozostać bez zmian gdyż nie zawsze totalne zwycięstwo jest zwycięstwem... Czasem wystarczy zatrzymać wroga o chwilę dłużej w jednym miejscu...
Więc jestem PRZECIW przedłużaniu gry!!!
Tury MUSZĄ być ustalone od początku gdyż na tym opiera się taktyka!!!
Co do side boxa armi - czyli oddziałów zapasowych to jest to załozenie kampanii ale na początku nie było na to miejsca.

A w artylerii w tak małych armiach nie widzę nic dziwnego - dla niektórych armii to podstawa!!
In the name of the Emperor I order you to die!!!

Awatar użytkownika
nifelheim
Osadnik
Posty:307
Rejestracja:2008-06-10, 10:52
Lokalizacja:Łódź
Kontakt:

Post autor: nifelheim » 2008-10-20, 19:28

A mnie tam nic nie przeszkadza, no może poza tym, że wolałbym widzieć przygotowane papierowe rozpiski (bo nie znam wszystkich armii na pamięć).
A poza tym to też bym powalczył większą armią, ale przecież to początek kampanii i niedługo się rozbudujemy.
A co do wyboru czarów, Enzeru, to chyba byłby ciutkę za mocny atut. Ale rozumiem Cię, że brak wyboru szkół ci doskwiera, z pewnością jest to na niekorzyść. Może majstrzy kampanii coś poradzą na to.

Awatar użytkownika
Enzeru
Szlachcic
Posty:1225
Rejestracja:2008-08-11, 14:44
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Enzeru » 2008-10-20, 19:58

Mnie chodzi o prostą zasadę coś za coś.
Wolałbym wybierać magów ale z braku laku...
In the name of the Emperor I order you to die!!!

Awatar użytkownika
Niziol
Szlachcic
Posty:850
Rejestracja:2008-06-03, 00:26
Lokalizacja:... że znowu

Post autor: Niziol » 2008-10-21, 12:01

Spoko ja mogę stworzyć po kilka rozpisek na każdą armię która jest dostępna. Uważam że stworze bardziej klimatyczne armie pomimo iż ostatnio wsadziłem organki ( kurde jak nie wystawiłem armaty tylko kloce to zaraz łaaaaaa, że pod armie robie jak wsadziłem organki to też źle, mam prośbe: odwalcie się. chcecie to mogę robić jeszcze inne rozpy tak żeby każdy bez problemu wygrywał masakrą, a nie o to przecież chodzi).
Nie ma lekko w ciężkich czołgach.

Jaqob napisał/a:
To my mamy jakieś "normalne" spotkania?
Chodzę już drugi rok i na ani jednym nie byłem :shock: .

"Ja nie widzę problemu, że ktoś płaczę po rozmowie ze mną." -Silvanel

Awatar użytkownika
Urban
Osadnik
Posty:201
Rejestracja:2008-10-10, 11:48
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Urban » 2008-10-21, 12:18

ja lubie kloce :D

(wiem, może głupio to brzmi.....)

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-10-21, 12:40

Nizioł
Uważam że fajniej by było żeby gracz mający stworzyć npcową armię dostawał wytyczne typu - oddział pościgowy imperium, conajmniej jedna kawaleria ciezka, jedna lekka, próbuje przechwycić bandę chaosu.
Wtedy robi się oddział pod chaos...a on wpada na elfy czy inne ścierwo jakiegoś gracza LUB faktycznie dorywa bandę chaosu. I gracz npcowy i gracz gracz mają więcej frajdy wg. mnie. Kumasz?
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
nifelheim
Osadnik
Posty:307
Rejestracja:2008-06-10, 10:52
Lokalizacja:Łódź
Kontakt:

Post autor: nifelheim » 2008-10-21, 12:45

Szczep pisze:...a on wpada na elfy czy inne ścierwo jakiegoś gracza...
nie poczuwam się do posiadania ścierwa

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-10-21, 12:47

A czym grasz?
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
nifelheim
Osadnik
Posty:307
Rejestracja:2008-06-10, 10:52
Lokalizacja:Łódź
Kontakt:

Post autor: nifelheim » 2008-10-21, 12:47

elfami leśnymi

ODPOWIEDZ