Regulamin Ligi Lokalnej
- Postanowienia ogólne
- Liga Lokalna trwa w okresie od 15 kwietnia do 30 września 2011 roku
- Uczestnikiem Ligi Lokalnej może być każdy gracz Warhammer Fantasy Battle pod warunkiem spełnienia następujących warunków:
- zgłoszenia uczestnictwa na forum internetowym lub drogą mailową (przed rozpoczęciem gier)
- rozegrania min. 4 bitew eliminacyjnych z 4 różnymi przeciwnikami.
- opcjonalnie - opłacenia dobrowolnej składki w wysokości 5zł na nagrodę/y dla uczestników
Rozgrywki - Rozgrywki w ramach Ligi Lokalnej odbędą się w 3 fazach:
- eliminacyjnej
- pół-finałowej
- finałowej - W czasie wszystkich rozgrywek obowiązują zasady 8ed WFB oraz:
- aktualne FAQi GW (obowiązują od dnia publikacji) http://www.games-workshop.com/gws/conte ... ue&start=2
- polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html
- szczegółowe zasady poszczególnych formatów
- Virtual Line of Sight
- zakaz power scrolla
- zakaz wystawiania bohaterów specjalnych - Rozgrywki prowadzone są w formatach: 800p, 1600p, 2800p. Zasady poszczególnych formatów opisane są na końcu regulaminu.
- Bitwy rozgrywane są wg scenariuszy (o wyborze scenariusza decyduje rzut D6 przed rozpoczęciem bitwy):
1 - Battleline
2 - Dawn Attack
3 - Meeting Engagement
4 - Blood & Glory
5 - Watchtower (za watchtower może służyć dowolny budynek)
6 - Breakthrough - Progi punktowe w poszczególnych formatach wynoszą: 800 - 65p, 1600p - 130p, 2800 - 230p.
- Zasady połówek:
- oddział poniżej 25% stanu początkowego - połowa punktów
- oddział uciekający - połowa punktów
- oddział uciekający poniżej 25% - liczony jako stracony. - Punkty w scenariuszu Blood & Glory: Gra kończy się gdy odporność jednej z armii spadnie do 3 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żaden gracz nie zostanie złamany w trakcie gry, bitwa kończy się remisem a obaj gracze otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść gracza, który tracił mniej punktów odporności. Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
- Punkty w scenariuszu Watchtower: gracz kontrolujący watchtower w momencie zakończenia gry otrzymuje dodatkowe 5 dużych punktów, przy czym jego wynik nie może być gorszy niż 14:6.
- Punkty i zasady w scenariuszu Breakthrough: Wystawienie: jak battleline, strefa rozstawienia 15", cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie. Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu). Liczy się finalną wartość oddziału stosując zasady połówek z 7ed (dotyczy to też bohaterów)
- Obowiązują jawne rozpiski.
- Gracze mogą zmieniać rozpiski między bitwami.
- Faza eliminacyjna trwa od 01 kwietnia do 31 lipca 2011 roku.
- W fazie eliminacyjnej gracze rozgrywają bitwy z jak największą liczbą przeciwników. Każda para graczy do ligi zgłosić może nie więcej niż 2 bitwy. Format rozgrywek gracze ustalają między sobą. Jeśli gracze rozgrywają dwumecz (bitwa+rewanż), każdy z nich decyduje o formacie jednej z bitew.
- Półfinał oraz finał Ligi odbędzie się w sierpniu/wrześniu 2011 r.
- Do fazy półfinałowej awansuje 4 graczy, którzy w fazie eliminacyjnej osiągną największą średnią liczbę punktów liczoną z trzech najlepszych i najgorszego wyniku.
- Pary w półfinale zostaną utworzone losowo.
- Zwyciezcy półfinałów zagrają ze sobą o tytuł Battlowego Mistrza i Vicemistrza Ośmiornicy Łódzkiej w sezonie 2010/2011. Przegrani zagrają o III miejsce.
- Dodatkowo wyróżniony zostanie najbardziej aktywny gracz.
Postanowienia końcowe - Regulamin może ulec zmianie, o czym wszyscy uczestnicy zostaną niezwłocznie poinformowani.
- Regulamin, wyniki i ranking Ligi dostępny będzie pod adresem: http://www.osmiornica.info/ligafb11.html
Zasady formatów: - Patrol 800p.
- max 2x taki sam special
- rary bez powtórzeń
- w OK generałem może być butcher
- TK: limit na bohaterów wynosi 280p (pozostałe limity bez zmian) lub jeśli gracz wystawi 1 bohatera jest on jednocześnie generałem i hierofantą.
- max 25p na pojedynczy magiczny przedmiot/zdolność/gift
- bez magicznych sztandarów
- bez lordów
- zakaz bsb
- wiatry magii: 2D3
- max 2 maszyny/rydwany/oddział rydwanów/herosi na rydwanie
- żaden pojedyczy model w armii nie może być warty więcej niż 170p
- bitwy rozgrywa się na stołach 60"/48" z min. 5 terenami. - Mała bitwa 1600p.
- max 2x taki sam special
- rary bez powtórzeń
- max 4 bronie templatowe (w tym działa, zionięcia itp)
- bez lordów
- w jednej armii nie mogą jednocześnie wystąpić lory Life i/lub Shadow i/lub Death
- bitwy rozgrywa się na stołach 72"/48" z min. 6 terenami. - Bitwa dla dużych chłopców 2800p.
- w jednej armii nie mogą jednocześnie wystąpić lory Life i/lub Shadow i/lub Death
- max 6 broni templatowych (w tym dział, zionięć itp.)
- bitwy rozgrywa się na stołach 72"/48" z min. 6 terenami.