Kampania w WFB - Dyskusja

Moderator:Avalanche

Awatar użytkownika
Major
Osadnik
Posty:319
Rejestracja:2008-10-22, 09:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Major » 2008-12-03, 00:14

Podstawowe załozenie kampanii od 5 edycji jest takie ze, za zdobyte pola(tzn przez wygyrwanie bitew) można kupować nowe ludki, magic itemy i zwieksza sie limit na armie. Nie ma co z tym kombinowac, wprowadzanie awansów takich jak w grach skirmishowych wprowadzi zamieszanie i dysproporcje.

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-12-03, 07:51

Chyba że jedynym objawem że jednostka jest doświadczona będzie np. plus 1 do Ld. Nie więcej. Tylko tyle i tylko raz. To jedyne sensowne wg. mnie nagradzanie jednostek weteranów, tylko pytanie za co??

Wracając do tematu. Dowiedziałem się że znajomy ma mighty emipres, postaram się od niego wyciągnąć przynajmniej podręcznik zasad.
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
Tjal
Arystokrata
Posty:1813
Rejestracja:2008-06-02, 21:54
Lokalizacja:Uć znowu

Post autor: Tjal » 2008-12-03, 09:02

Nowe mighty empiers jest beznadziejne, trudno tam mówić nawet o podręczniku z zasadami, raczej o broszurce , za to stara wersje do poprzednich edycji 100 razy lepsza ( oczywiście scenariusze samych walk będą z nowej edycji ) powinienem ja mieć na dniach . Nowa kampanii będzie na zupełnie innych zasadach, spełniających wszystkie postulaty Szczepa. W dodatku nie będzie ona wymagała nadzoru prowadzących takiego jak teraz, nie będzie już maili z ruchami tylko właśnie wszystko na planszy. Wszystko zależy jednak od dyskusji z nifelheimem, kiedy dowiemy się czy taka wizja jest możliwa.

Piotrek zapowiedział że będzie w tą sobotę, więc każdego chętnego do dyskusji o drugiej kampanii smerfowej zapraszamy.

Oczywiście nie będzie to wprost przełożenie ME, tylko zdecydowanie coś bardziej fabularnego i dostosowanego do naszych potrzeb ( szczególnie w odniesieniu do różnych możliwości czasowych graczy )
Kiedy patrzysz w otchłań, pamiętaj że otchłań może się czuć nieswojo

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-12-03, 10:30

Ale zostaje warstwa fabularna? Nie przej dziemy chyba do czystego HOMM?
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
nifelheim
Osadnik
Posty:307
Rejestracja:2008-06-10, 10:52
Lokalizacja:Łódź
Kontakt:

Post autor: nifelheim » 2008-12-03, 11:15

Na pewno damy radę przystosować parabellum
Szczep, co to jest HOMM?

Awatar użytkownika
tattva
Mieszczanin
Posty:531
Rejestracja:2008-06-03, 07:45
Lokalizacja:Z elektrowni

Post autor: tattva » 2008-12-03, 11:29

Heroes of Might and Magic ;-) ?
Ostatnio zmieniony 2008-12-03, 11:30 przez tattva, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-12-03, 12:16

Yup. Dokładnie.
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
Major
Osadnik
Posty:319
Rejestracja:2008-10-22, 09:15
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Major » 2008-12-03, 13:29

Szczep pisze:Chyba że jedynym objawem że jednostka jest doświadczona będzie np. plus 1 do Ld. Nie więcej. Tylko tyle i tylko raz. To jedyne sensowne wg. mnie nagradzanie jednostek weteranów, tylko pytanie za co??

Wracając do tematu. Dowiedziałem się że znajomy ma mighty emipres, postaram się od niego wyciągnąć przynajmniej podręcznik zasad.
+1 do Ld tez wprowadza dysproporcje. Nie wyobrazam sobie np demonow z Ld+1. Przegięte.

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-12-03, 13:33

W sumie racja. Doświadczenie jednostek można zatem pozostawić chyba tylko w kwestii fabularnej.

Skoro już wywołujemy demony do tablicy - gramy na balancing patch plus ewentualnei format restricted? Na te punkty za wiele to nie zmieni, ale jednak.

http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
Ostatnio zmieniony 2008-12-03, 13:33 przez Szczep, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nifelheim
Osadnik
Posty:307
Rejestracja:2008-06-10, 10:52
Lokalizacja:Łódź
Kontakt:

Post autor: nifelheim » 2008-12-03, 14:26

To my w ogóle opieramy się o ten dokument?

Silvanel
Ohydny Spamer !
Posty:3992
Rejestracja:2008-06-03, 09:49
Lokalizacja:Lothlorien

Post autor: Silvanel » 2008-12-03, 14:28

Z tego co mi wiadomo to nie. Poza tym jeśli chcecie znać moje zdanie to jest raczej zły pomysł. Część graczy biorących udział w kampanii nie zna zasad podstawowych warhammera, nie ma sensu klepać im do głowy dodatkowych rzeczy jak nie potrafią nawet swojej tury w odpowiedniej kolejności zrobić.

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-12-04, 11:37

Nie róbmy z wyjątku reguły. Fakt faktem na kampanię nie ma potrzeby.
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
Tjal
Arystokrata
Posty:1813
Rejestracja:2008-06-02, 21:54
Lokalizacja:Uć znowu

Post autor: Tjal » 2008-12-04, 23:14

Dla ciekawych co się zbliża, zamieszczono już zamknięty wykaz walk 6 rudny walk naszych zmagań.
Kiedy patrzysz w otchłań, pamiętaj że otchłań może się czuć nieswojo

Awatar użytkownika
Szczep
Mieszczanin
Posty:408
Rejestracja:2008-06-08, 14:03
Lokalizacja:HQ

Post autor: Szczep » 2008-12-05, 13:11

Jeszcze tylko opis ruchu by się przydał i info jakie figurki mam wziąść dla armii niezaleznej.
"No Pity! No Remorse! No Fear!"

Awatar użytkownika
Enzeru
Szlachcic
Posty:1225
Rejestracja:2008-08-11, 14:44
Lokalizacja:Łódź

Post autor: Enzeru » 2008-12-05, 22:42

Proponowałem już ME ale przyznaję,że Parabellum będzie się lepiej sprawować bo:
-jest tańsza
-daje więcej opcji
-nie trzeba jej nosić (Vendetta ma prawie zawsze ze sobą laptoka;))
-każdy będzie mieć do tego dostęp
-daje te same opcje (jeśli tylko Nilf doda heksy, które sugerowałem i które mam już w główce;p)
Ogólnie zgadzam się ze Szczepem co do postulatów i z Majorem co do scenariuszy i rozwoju (a raczej jego braku).
In the name of the Emperor I order you to die!!!

ODPOWIEDZ