Kampania w WFB - Dyskusja
Moderator:Avalanche
Jesteśmy już po półmetku kampanii, przetestowaliśmy już część rzeczy, wiemy an kogo i w jakim zakresie można przy niej liczyć. Jako ze na ostatni zebraniu nie odbyło się znęcanie nad nifelheimem, odbędzie się ono 6 grudnia, wtedy też zostanie zaprezentowany spójny pomysł na ostateczny kształt przeprowadzania kampanii w smerfie, zapraszamy wszystkie osoby chętne do dyskusji na ten temat.
Co do obecnej kampanii, ruszy ona teraz fabularnie z kopyta i mamy nadzieje do końca styczna zakończyć historie w sposób umożliwiający wyłonienie zwycięzce/zwycięzców.
Od najbliższego ruchu zaczną się tez pojawiać posunięcia elimnujące graczy ( oczywiscie te osoby będą dalej mogły grać jako NPCe ).
A w ramach ciekawostki , ranking postępów graczy, uwzględniający tak zwyciestwa jak i osiągnięte dzięki nim cele fabularne.
1 Bombel
2 Tattva
3 Nifelheim
4 Enzeru
5 Szczep
6 Rincewind
7 Nizioł
8 Urban
9 DrD
10 vendetta
X11 ( nie grał ) Major
Jutro każdy dostanie aktualną sytuacje techniczną i fabularną po rozegranych rundach. Pojutrze zaś kolejny ruch do wykonania.
Jak zwykle prosimy o deklaracje czasowe ( sobota 9 - 21 , plus ewentualne możliwosci w inne dni jeżeli sobota odpada zupełnie )
Co do obecnej kampanii, ruszy ona teraz fabularnie z kopyta i mamy nadzieje do końca styczna zakończyć historie w sposób umożliwiający wyłonienie zwycięzce/zwycięzców.
Od najbliższego ruchu zaczną się tez pojawiać posunięcia elimnujące graczy ( oczywiscie te osoby będą dalej mogły grać jako NPCe ).
A w ramach ciekawostki , ranking postępów graczy, uwzględniający tak zwyciestwa jak i osiągnięte dzięki nim cele fabularne.
1 Bombel
2 Tattva
3 Nifelheim
4 Enzeru
5 Szczep
6 Rincewind
7 Nizioł
8 Urban
9 DrD
10 vendetta
X11 ( nie grał ) Major
Jutro każdy dostanie aktualną sytuacje techniczną i fabularną po rozegranych rundach. Pojutrze zaś kolejny ruch do wykonania.
Jak zwykle prosimy o deklaracje czasowe ( sobota 9 - 21 , plus ewentualne możliwosci w inne dni jeżeli sobota odpada zupełnie )
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Tjal, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze duze brawa i podziękowania dla Orgów za to że Wam się chce. Robicie kawał dobrej roboty dla naszej frajdy.
Tak wstepnie podsumowując wyliczę co bym zrobił inaczej[wrzucam tutaj bo im wiecej obgadamy teraz tym owocniejsza będzie dyskusja na spotkaniu]:
- wprowadzenie gońca imperialnego :D albo chociaż plotek/wizji/doniesień kultystów.. etc. po prostu info o ciekawych dokonaniach innych graczy [zwyciestwa, klęski, smierć bohaterów etc.]
- przejrzysty jasny system punktowy i uzupełnianie strat za punkty wg. uznania gracza. Można by wybierać między ruchem np. dającym więcej pktów na uzupełnienie strat a ruchem dającym postep fabularny i więcej pktów sławy/chwały [za które można by kupowac rzeczy oferowane fabularnie - interwencje sojuszników na jedną bitwę, magiczne przedmioty etc.]
- zróżnicowanie bitew i armii z npcami [nie chodzi o scenariusze] - jeśli bitwa z równymi siłami to z przestrzeganem core/specjal/rare etc. ale jeśli np. z mniejszymi to już bez tego wymogu [np. sam drzewiec], oczywiście pod warunkiem zachowania zdrowego rozsądku - steam tank kontra bretonia za 600 pkt to nie jest fajnie :D.
- startowo armie za 800 pktów i przyjmujemy że oddział ma ze soba różne opcje wyposażenia, natomiast gracz decyduje co zabiera na daną bitwę - da to więcej możliwości kombinowania
- wykorzystanie parabellum jako mapy poglądowej [wyjasnie o co mi chodzi w sobote]
i generalnie WYKMINIENIE jak zrobić z warstwy strategicznej PLANSZÓWKĘ
Tak wstepnie podsumowując wyliczę co bym zrobił inaczej[wrzucam tutaj bo im wiecej obgadamy teraz tym owocniejsza będzie dyskusja na spotkaniu]:
- wprowadzenie gońca imperialnego :D albo chociaż plotek/wizji/doniesień kultystów.. etc. po prostu info o ciekawych dokonaniach innych graczy [zwyciestwa, klęski, smierć bohaterów etc.]
- przejrzysty jasny system punktowy i uzupełnianie strat za punkty wg. uznania gracza. Można by wybierać między ruchem np. dającym więcej pktów na uzupełnienie strat a ruchem dającym postep fabularny i więcej pktów sławy/chwały [za które można by kupowac rzeczy oferowane fabularnie - interwencje sojuszników na jedną bitwę, magiczne przedmioty etc.]
- zróżnicowanie bitew i armii z npcami [nie chodzi o scenariusze] - jeśli bitwa z równymi siłami to z przestrzeganem core/specjal/rare etc. ale jeśli np. z mniejszymi to już bez tego wymogu [np. sam drzewiec], oczywiście pod warunkiem zachowania zdrowego rozsądku - steam tank kontra bretonia za 600 pkt to nie jest fajnie :D.
- startowo armie za 800 pktów i przyjmujemy że oddział ma ze soba różne opcje wyposażenia, natomiast gracz decyduje co zabiera na daną bitwę - da to więcej możliwości kombinowania
- wykorzystanie parabellum jako mapy poglądowej [wyjasnie o co mi chodzi w sobote]
i generalnie WYKMINIENIE jak zrobić z warstwy strategicznej PLANSZÓWKĘ
Ostatnio zmieniony 2008-12-02, 14:44 przez Szczep, łącznie zmieniany 1 raz.
Przemku warstwa strategiczna jest już opracowana, nazywa się "mighty empires" i jest dostępna za nieduże pieniadze w GW(jeśli byśmy się złożyli). Plansze dodatkowo są modularne i maluje je sie samemu(są psełdo 3d)co może dac ciekawe efekty.
Poczytaj sobie o tym, warto.
Postulowałbym za jeszcze jednym.
Scenariusze bitew których uzywacie są jeśli sie nie mylę z 5 edycji.
Jak już macie zamiar takowych używać, to zastosujcie te z 6ej.
Albo jeszcze lepiej użyjcie scenariuszy z ostanich WD ktore są strasznie ciekawe(przewidują łupienie, itd.).
WD z tymi scenariuszami dostał własnie odemnie Nizioł, powinien tez mieć je Enzeru.
Poczytaj sobie o tym, warto.
Postulowałbym za jeszcze jednym.
Scenariusze bitew których uzywacie są jeśli sie nie mylę z 5 edycji.
Jak już macie zamiar takowych używać, to zastosujcie te z 6ej.
Albo jeszcze lepiej użyjcie scenariuszy z ostanich WD ktore są strasznie ciekawe(przewidują łupienie, itd.).
WD z tymi scenariuszami dostał własnie odemnie Nizioł, powinien tez mieć je Enzeru.
Ostatnio zmieniony 2008-12-02, 14:49 przez Major, łącznie zmieniany 1 raz.
Mighty empires kosztują i są wg. mnie [a czytałem w WD na ich temat] mało ciekawe. Mając parabellum możemy zrobić to samo lepiej i dowolnie, bez ograniczeń. Daltego napisałem "POGLĄDOWA" przy mapie.
Scenariusze to chyba najlepiej żeby był miks starych, nowych, wykminionych przez orgów i także pomyślanych przez graczy.
Scenariusze to chyba najlepiej żeby był miks starych, nowych, wykminionych przez orgów i także pomyślanych przez graczy.
"No Pity! No Remorse! No Fear!"
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
Nie wiem Przemku co chciałbyś dodać do mighty empires, jak narazie wpisuja sie we wszystkie postulaty. Co do scenariuszy, ma duze znaczenie jak sa zrobione. Scenariusze z 5 edycji sa poprostu niedostosowane do wymogów 7 i były dodane na odczepne. Przez co sa mega niezbalansowane(sam sie na to skarzyłeś). W podręczniku do 7 edycji znajdują sie 3 dodatkowe scenariusze, last stand, flank attack i battlefield suppremacy.
Rincwind w WFB masz juz rozgraniczenie na jednostki podstawowe i doświadczone vide krasnoludzcy warriorsi i longberdzi. Ponadto podnoszenie charakterystyki bardzo obniza balans gry. Podniesienie np chaosnikowi Siły do 6 spowoduje ze halabardą bedzie zdejmował rydwany jednym trafieniem, chaos warriorzy osiagneli by ten efekt z bronia dwureczna. Albo wyobraz sobie co robili by swordmasterzy z siła o jeden wiekszą.
Rincwind w WFB masz juz rozgraniczenie na jednostki podstawowe i doświadczone vide krasnoludzcy warriorsi i longberdzi. Ponadto podnoszenie charakterystyki bardzo obniza balans gry. Podniesienie np chaosnikowi Siły do 6 spowoduje ze halabardą bedzie zdejmował rydwany jednym trafieniem, chaos warriorzy osiagneli by ten efekt z bronia dwureczna. Albo wyobraz sobie co robili by swordmasterzy z siła o jeden wiekszą.
Ostatnio zmieniony 2008-12-02, 19:43 przez Major, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rincewind1
- Szlachcic
- Posty:1318
- Rejestracja:2008-09-28, 14:46
- Lokalizacja:Piekarnia
- Kontakt:
Wychłostać? W Bretce to raczej się nimi nie przejmą :) No chyba że ryceże bidoki bez konia. Ale ci zarabiają i kupują sobie chabete. A chłopami nikt się nie przejmuje :)Rincewind1 pisze:... co ja kurcze mam zrobić z piechotą?
A jeśli idzie o pomysł zwiększania charakterystyk (jakichkolwiek) jednostkom za jakieś tam doświadczenie to jestem przeciw. Tak jak napisał Major. Zbyt duże ryzyko destabilizacji rozgrywki.
Przykład do BS, regiment flamerów dostaje BS o jeden wiekszy. do 5. teraz wyobraz sobie regiment 5 takich panów gdzie na bliski zasieg kazdy wkłada na 2+ d6 hitów z siła 4.
Albo sword masterzy albo wardancerzy dostaja jeden wiecej WS. Regimenty z WS3 beda ich trafiac na 5+. De balans absolutny, a zwłaszcza na małe ptk.
Albo sword masterzy albo wardancerzy dostaja jeden wiecej WS. Regimenty z WS3 beda ich trafiac na 5+. De balans absolutny, a zwłaszcza na małe ptk.
To może niech całe regimenty zbieraja punkty na przedmioty magiczne/wyposażenie opcjonalne.
Powiedzmy wound =1 point.
Ale ja nie wiem, jak wyglada w kampanii system rozwijania armii. Bo możnaby zrobić tak, ze za walutę kampanijną kupuje sie nowych ludków, ale wyposażenie idzie im właśnie z PDków.
Powiedzmy wound =1 point.
Ale ja nie wiem, jak wyglada w kampanii system rozwijania armii. Bo możnaby zrobić tak, ze za walutę kampanijną kupuje sie nowych ludków, ale wyposażenie idzie im właśnie z PDków.
Chętnie zagram sesję...
zgłoszenia mejlem.
zgłoszenia mejlem.