Natknąłem się na system RPG "Dread" gdzie jedyną mechaniką jest ciągnięcie klocków z wierzy Jenga.
Strona gry.
Przykład jednej rozgrywki.
Dread - Horror + Jenga
"If, at any time in the game, the tower falls, the character of the player responsible is removed from the game, never to return."
To dla mnie jest chore. Powinien być to raczej jakiś krytyczny pech i poważniejsze nieprzyjemności niż w przypadku zwykłego niepowodzenia testu. Plus sam fakt, że po wywróceniu wieży robi ona sporo hałasu i trzeba ją później z powrotem układać co wybija z immersji.
To dla mnie jest chore. Powinien być to raczej jakiś krytyczny pech i poważniejsze nieprzyjemności niż w przypadku zwykłego niepowodzenia testu. Plus sam fakt, że po wywróceniu wieży robi ona sporo hałasu i trzeba ją później z powrotem układać co wybija z immersji.
Obejrzyj sesje przykładową - jak dla mnie ciągnięcie z wierzy i ewentualne jej wywrócenie może potęgować napięcie.
Dla mnie to fajna ciekawostka - indias z ciekawym pomysłem - a nie pełnoprawny system.
A co do perma-death po przewróceniu wierzy, to wskazówka dla MG. Nie widzę powodu, dla którego trzeba by było się tego punktu kurczowo trzymać.
Dla mnie to fajna ciekawostka - indias z ciekawym pomysłem - a nie pełnoprawny system.
A co do perma-death po przewróceniu wierzy, to wskazówka dla MG. Nie widzę powodu, dla którego trzeba by było się tego punktu kurczowo trzymać.
więcej na ten temat tu http://jenga.pl/