Strona 1 z 1

Wildings

: 2011-01-29, 00:29
autor: skobel
W załączniku spolszczona karta postaci do jednej z najciekawszych gier, które grałem w zeszłym roku autorstwa Johna Harpera. Bohaterowie wcielają się w role 'niepełnoprawnych' członków plemienia - oczekujących inicjacji.

Gra z klasycznym podziałem gracze/MG, który posiada kontrolę narracyjną. Gra premiuje eksplorację świata, goal-driven characters, tarcia wewnątrzgrupowe (ale nie konflikty - konwencja silnie spaja drużynę). Unikalna mechanika wykorzystuje po sztuce k4, k6, k8, k10 i k12.

Blogasek autora: http://mightyatom.blogspot.com/

Zainteresowanym wyśle kartę w lepszej jakości.

: 2011-02-08, 22:36
autor: skobel
Znalazłem niegdyś w sieci pomysł na ciekawe rozwinięcie mechaniki. Na tyle interesujący, że zastąpiłem oryginalne rozwiązanie poniższymi zasadami.
Zawsze wybieramy dwa przymiotniki z listy. O tym, kto wybiera przymiotnik decyduje poniższa tabela.
Przymiotniki wybrane przez MG określają niedostatki w działaniach podejmowanych przez bohatera. Przymiotniki wybierane przez gracza opisują powody, dla których działanie zakończyło się sukcesem. Jest to jednocześnie łatwa możliwość do przekazania narracji uczestnikowi

Rzut 1-3 MGx2
"Nie miałeś w sobie dość odwagi, by w dostatecznie przekonywująco powiedzieć Timowi o jego zaniebdaniach " Odważnie+ Imponująco (ang. impressive)
Rzut 4-6 MG x1, Gracz x1
"Rzuciłeś się na rozszalałą bestię dość szybko, by uchronić przewróconego towarzysza, lecz nie dość mocno, by ją powalić." Szybko+ na siłę (ang. forcefully)
Rzut 7-9 Gracz x2
"Starannie wysysam z rany truciznę i gruntownie przemywam ją wodą. Na twarzy ukąszonej już po kilki chwilach widać ulgę."

W przypadku rezultatów 10+ graczowi sygnalizujemy, że dzięki doskonałemu rezultatowi może wybrać trzeci "bonusowy" przymiotnik.
Przymierzam się do Wildingsów na ŁPGa.